En venn for deg

Jesus er din venn

Jesus is your friend

Jeg har en venn. Han er den beste vennen jeg noen gang har hatt. Han er så snill og ærlig at jeg vil du skal bli kjent med Ham også. Hans navn er Jesus. Det fine er at Han gjerne vil være din venn.

La meg fortelle deg om Ham. Vi leser denne historien i Bibelen. Bibelen er sann og den er Guds ord.

Gud er den som skapte jorden og alt som er i den. Han er Herre over himmelen og jorden. Han gir liv til alle ting.

Komplett tekst til: En venn for deg

God's creation

Jesus er Guds sønn. Gud sendte Ham fra himmelen ned på jorden for å bli vår frelser. Gud var så glad i verden (det betyr deg og meg) at Han sendte sin eneste sønn, Jesus (for å dø for våre synder), slik at hver den som tror på Ham ikke skal dø, men ha evig liv. (Johannes 3,16).

Jesus kom til jorden som en liten baby. Faren og moren hans på jorden var Josef og Maria. Han ble født i en stall og lagt i en krybbe.

Jesus' birth

Jesus vokste opp hos Josef og Maria og hørte på dem. Han hadde brødre og søstre å leke med. Han hjalp Josef i snekkerverkstedet.

Jesus and the lad with food

Da Jesus ble voksen lærte Han menneskene om sin Far i himmelen. Han viste dem at Gud var glad i dem. Han gjorde syke friske og trøstet de som hadde det vondt. Han var barnas venn og ville ha dem nær seg. Han hadde tid til dem. Barna elsket Jesus og likte å være sammen med Ham.

Noen mennesker likte ikke Jesus. De var misunnelige på Ham og hatet Ham. De hatet Ham så mye at de ville drepe Ham. En fæl dag drepte de Jesus ved å spikre Ham til et kors. Jesus hadde ikke gjort noe galt, men Han måtte dø istedenfor oss fordi vi hadde vært ulydige.

Jesus on the cross

Historien om Jesus slutter ikke med at Han dør, for Gud gjorde Ham levende igjen! De som var vennene Hans så Ham. Og så en dag dro Han tilbake til himmelen.

I dag kan Han se og høre deg. Han vet alt om deg og bryr seg om deg. Bare be til Ham og fortell Ham om dine vanskeligheter. Han er klar til å hjelpe deg. Du kan bøye hodet og snakke med Ham når som helst og hvor som helst.

En dag kommer Han tilbake igjen! Da vil Han hente alle de som tror på Ham med seg til himmelen.

Jesus listening to a woman pray

Kontakt oss

Bestill traktater